آموزش بورس ایران

بررسی تورم ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان

بررسی تورم ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان

چند عامل ممکن است این تفاوت ها را توضیح دهد؛ یکی از آنها محرک‌های مالی در دوران بحران کرونا است که در کشور های انگلیسی‌زبان ۴۰ درصد بیشتر از سایر نقاط جهان بود. تأثیر افزایش تقاضا هنوز در داده های تورم هسته (core inflation)- که اقلامی مانند انرژی را حذف می کند و فشار اصلی تورم را نشان می‌دهد – قابل مشاهده است. تورم هستهٔ بریتانیا نزدیک به ۵ درصد است.

شاخص ما از پراکندگی تورم (inflation dispersion) سرنخ‌های مشابهی ارائه می‌دهد. این شاخص سهم قیمت‌های مصرف‌کننده‌ای که بیش از ۲ درصد در سال افزایش می‌یابد را اندازه‌گیری می‌کند. استرالیا در اینجا در رتبه اول قرار دارد. در مقابل، قیمت اکثر کالاهای ژاپنی کمتر از ۲ درصد افزایش یافته است.

مهاجرت نیز می‌تواند به توضیح این شکاف کمک کند. کشور های ثروتمند شاهد رونق مهاجرت بوده‌اند، به طوری که بخش قابل توجهی از تازه واردان، به کشور های انگلیسی‌زبان رفته‌اند. سال گذشته، استرالیا و بریتانیا و کانادا رکوردهای مهاجرت خالص (net-migration) را شکستند.

افزایش قابل توجه جمعیت از تقاضا حمایت کرده است. در سال گذشته، هزینه اجاره آپارتمان در کشور های انگلیسی‌ زبان ۸ درصد افزایش یافته است؛ در حالی که این رقم در سایر نقاط جهان ۵ درصد بوده است. تأثیر مهاجرت بر بازارهای کار کمتر واضح است. هزینه‌های واحد نیروی کار آمریکا ، که میزان پرداخت شرکت‌ها به کارگران برای تولید یک واحد تولید را اندازه‌گیری می‌کند، در حال رشد نیست.

تاریخ نیز ممکن است در توضیح علت تورم ریشه‌دار کشور های انگلیسی‌زبان نقش داشته باشد. در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، جنوب اروپا و بیشتر کشور های ثروتمند آسیا با افزایش اندکی در قیمت‌ها مواجه بودند؛ در حالی که تورم در کشور های انگلیسی‌ زبان بالاتر بود. با توجه به این تجربیات متفاوت، ممکن است باورهای کنونی مردم در مورد تورم آینده نیز با هم تفاوت داشته باشد.

اکنون اندکی اطلاعات پایه‌ای در مورد وضعیت تورم و اقتصاد ۱۰ کشور برتر جهان را ارائه می‌دهم:

1. آمریکا : تورم در این کشور تأثیر زیادی بر اقتصاد و نقاط دیگر جهان دارد.
2. چین: این کشور یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است و تورم نیز موضوع مهمی برای آن است.
3. ژاپن: افزایش تورم و تحولات اقتصادی در این کشور نیز مورد توجه قرار دارد.
4. آلمان: یکی از قدرتمندترین اقتصادهای اروپا که تورم نیز در آن مورد توجه قرار می‌گیرد.
5. هند: این کشور با نزول و صعود تورم و تحولات اقتصادی مختلف روبرو است.
6. برزیل: تورم و نرخ تورم در این کشور نیز موضوعی حیاتی برای اقتصاد آن است.
7. فرانسه: این کشور از نظر اقتصادی نیز تأثیر گذار است و تورم توجه زیادی دارد.
8. بریتانیا: تورم و تحولات اقتصادی در این کشور نیز موضوع پژوهش‌های زیادی است.
9. روسیه: این کشور با تورم و مسائل اقتصادی داخلی مواجه است.
10. کانادا: تورم و اقتصاد این کشور نیز موضوع اصلی مطالعه در حوزه اقتصاد جهانی است.

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا