بازار سهامبورس ایرانتحلیل بورس ایرانمحصولات شيميايي

تحلیل تکنیکال شبصیر

جدیدترین تحلیل و سیگنال شرکت تولیدات پتروشیمی قائدبصیر

تحلیل تکنیکال شبصیر

تحلیل تکنیکال نماد شبصیر

عنوان توضیحات
نام شرکت شرکت تولیدات پتروشیمی قائدبصیر
نماد شبصیر
سال تاسیس 1376
سال عرضه اولیه 1397
سهامداران عمده شرکت گروه توسعه انرژی تدبیر 39درصد
موضوع فعالیت محصولات شیمیایی
محصول شرکت ABS
تاثیر دلار بر نرخ فروش شرکت با تغییر نرخ ارز، حساب دارایی ها و بدهیهای ارزی، درآمد و هزینه ها تغییر می یابند.
مهم ترین هزینه های شرکت مواد اولیه استایرن مونومر و بوتادی ان

شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)

  در سال ۱۳۷۶ با هدف احداث کارخانه در زمینه تولید محصولات شیمیایی و پتروشیمی تاسیس شد.

عملیات اجرایی طرح تولید مواد ABS از اواخر سال ۱۳۷۹ آغاز گردید و در بهمن ماه سال ۱۳۸۲ راه اندازی شد و عملاً از نیمه دوم سال ۱۳۸۳ بهره‌برداری آغاز گردید و پس از آن پروانه بهره برداری تولید سالانه ۳۰، ۰۰۰ تن مواد ABS با سه شیفت کاری در شبانه روز از وزارت صنایع و معادن اخذ شد.همچنین  سال ۱۳۹۲ شخصیت حقوقی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید. این شرکت تنها تولیدکننده ABS رنگی در ایران است.

به دلیل نیاز صنایع داخلی، بیش از ۹۰ درصد از محصول تولیدی این شرکت، در داخل کشور به فروش می‌رسد و مابقی صادر می‌شود.

محصولات و فعالیت اصلی  سهم شبصیر 

شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر از طریق تولید و فروش انواع محصولات پلیمری، شیمیایی گرانول و پتروشیمایی کسب درآمد می کند.

عوامل موثر بر هزینه شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر

تعیین قیمت فروش سایر گریدھای ABS که بخش قابل توجه تولید و فروش شرکت را شامل می شود، به دلیل سفارشی بودن و شرایط خاص تولید، توسط کمیسیون فروش شرکت تعیین می گردد. ھمچنین، از آنجا که قیمت فروش محصولات به بھای تمام شده تولید بستگی دارد و افزایش قیمت مواد اولیه خریداری شده از بورس کالا و تغییر نرخ ارز باعث افزایش قیمت تمام شده محصول می گردد، اثر مستقیم بر قیمت فروش محصول خواھد داشت که بر حسب تغییرات نرخ ارز و افزایش قیمت خرید مواد اولیه تعدیل متناسب در قیمت فروش محصولات صورت می پذیرد.

تاثیر نرخ دلار بر نماد شبصیر

از آنجایی که بخشی از فعالیت خرید و فروش این شرکت از طریق پرداخت و دریافت ارز صورت می گیرد، لذا نوسانات نرخ ارز باعث تغییر در قیمت کالاها و خدمات، تولید و عوامل تولید می شود و از این طریق روی جریانات نقدی فعلی و آتی مورد انتظار تأثیر می گذارد. با تغییر نرخ ارز، حساب دارایی ها و بدهیهای ارزی، درآمد و هزینه ها تغییر می یابند.

سایر عوامل تاثیر گذار و ریسک های شبصیر

تحریم و ترافیك بارگیری و کمبود کشتی در زمان پسا کرونا و نیز جنگ روسیه و اوکراین به افزایش هزینه های تامین مواد اولیه و طولانی شدن زمان دسترسی به این اقلام منجر شده است.

افزایش هزینه های حمل و بیمه کالاها، مشكلات تامین مالی و انتقال ارز، کاهش دسترسی مستقیم به تامین کنندگان اصلی، نحوه تعامل تأمین کنندگان و نحوه پرداخت در قبال خرید خارجی

نرخ تورم داخلی و نیز افزایش نرخ تورم جهانی، ریسك افزایش هزینه های تولید و مواد اولیه

پتروشیمی پارس به عنوان تنها عرضه کننده داخلی استایرن مونومر به عنوان اصلی ترین ماده اولیه تولید ABS فعالیت می نماید و میزان عرضه آن در بازار داخلی کمتر از تقاضای بازار می باشد، ریسك تامین این ماده به عنوان یكی از اصلی ترین ریسكهای شرکت به شمار می رود.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال نماد شاراک

آپارات ما : Atran Trade

YouTube : Atran Trade

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا