تحلیل بورس ایراناستخراج کانه هاي فلزيبازار سهامبورس ایران

تحلیل تکنیکال کمنگنز

شرکت معادن منگنز ایران

تحلیل تکنیکال کمنگنز

کمنکنز

عنوان توضیحات
نام شرکت شرکت معادن منگنز ایران
نماد کمنگنز
سال تاسیس 1342
سال عرضه اولیه بهمن 1381
موضوع فعالیت استخراج کانه های فلزی
محصول شرکت سنگ منگنز
مواد اولیه شرکت استخراج از معادن
عوامل موثر بر نرخ فروش نرخ فروش تابعی از نرخ فروش شمش فولاد خوزستان
تاثیر دلار بر نرخ فروش شرکت با توجه به فروش محصولات شرکت در بازار داخل لذا افزایش نرخ دلار در فروش شرکت تاثیری ندارد
مهم ترین هزینه های شرکت مواد مستقیم مصرفی و سربار تولید
سهامداران عمده شرکت تکادو 38 درصد

 کمنگنز (شرکت معادن منگنز ایران

تماما محصولات خود را در بازار داخل بفروش می‌رساند و با توجه به روند رو به توسعه ی کشور، در سالهای آتی تقاضای محصولات شرکت رشد بیشتری خواهد داشت. سهام دار عمده شرکت، تکادو می‌باشد که از گروه شرکت های سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار است. از انجایی که شرکت تکادو از زیر مجموعه های شرکت صنایع و معادن احیا سپاهان می‌باشد، بنابراین این شرکت به صورت غیر مستقیم بر شرکت معادن منگنز ایران کنترل عملیاتی و مالی دارد.

ماهیت کسب و کار شرکت:

شرکت معادن منگنز ایران در تاریخ ۶ مرداد ۱۳۴۲ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. موضوع فعالیت شرکت عبارت است از تهیه و اجرای طرحهای عملیات اکتشافی و استخراج و تغلیظ و فرآوری د معدنی و سرمایه‌گذاری در جهت اکتشاف و بهره‌برداری معادن میباشد.

نکات مهم شرکت:

طبق اطلاعات مالی شرکت درآمد و سود شرکت نسبت به سال های مالی گذشته افزایش یافته است.

برنامه های آتی شرکت:

  1. تولید ۸۹ هزار تن سنگ منگنز دانه بندی و فروش ۹۰ هزار تن
  2. تکمیل طرح توسعه چاه پیروزی در ترازهای ۳۹۰ و ۳۴۰ متری
  3. انجام عملیات حفاری تکمیلی معدن سرب و روی و تعیین عیار و ذخیره و مدل سازی سه بعدی
  4. بررسی طرح احداث کارخانه تولید فرو سیلیکو منگنز
  5. عملیات اکتشاف تکمیلی بلوک معدن پیروزی حدود ۵ هزار متر
  6. با توجه به اخذ مجوز اکتشاف سنگ منگنز در محدوده معدن شهرستانک عملیات حفاری گمانه های اکتشافی جهت تعیین شکل و مقدار و عیار ماده معدنی آغاز شده است.

محصولات کمنگنز

فعالیت اصلی شرکت تهیه و اجرای عملیات اکتشافی، استخراج، تغلیظ و فرآوری مواد معدنی و سرمایه گذاری در جهت اکتشاف و بهره برداری معادن و فرآوری مواد می‌باشد. سنگ منگنز دانه بندی (درشت دانه، ریز دانه)، شن و ماسه کوهی، هماتیت، فروسیلیکو منگنز از محصولات شرکت می‌باشد.

فاکتورهای موثر بر هزینه های شرکت کمنگنز

با توجه به اینکه محصولات شرکت در جهت تولید  انواع تیر آهن، میلگرد، مفتول و ناودانی استفاده می‌شود، هر قدر میزان تقاضای این محصولات افزایش یابد، بهای محصولات شرکت نیز افزایش میابد همچنین اصلی ترین ماده اولیه شرکت، سنگ منگنز بوده که از معادن تحت مالکیت شرکت استخراج و وارد فرایند تولید می‌شود؛ بنابراین هزینه های انجام شده در جهت اکتشاف و استخراج سنگ منگنز و هزینه حمل و نقل مواد اولیه از معادن به کارخانه های تولیدی شرکت در محاسبه بهای تمام شده تولیدات حائز اهمیت است.

بخش عمده هزینه های تولیدی شرکت نیز، مربوط به دستمزد مستقیم و سربار تولیدی بوده و لذا می‌توان نتیجه گرفت که هر ساله به دلیل اینکه شورای عالی کار، افزایش نرخ دستمزد را تصویب می‌كند، رشد در بهای تولیدی امری آشکار می‌باشد.

تاثیر نرخ ارز بر کمنگنز

از آنجایی که مبنای محاسبه نرخ فروش محصولات شرکت ، شمش فخوز و فروسیلیکو منگنز جهانی می باشد ، تقویت یا تضعیف دلار میتواند در میزان درامد های شرکت ، تاثیر داشته باشد.

سایر عوامل سود و زیان شرکت کمنگنز

شرکت بابت بهره برداری از معادن منگنز، حق مالکانه به دولت پرداخت می‌نماید و لذا افزایش یا کاهش حق مالکانه دولت می‌تواند بر سود و زیان شرکت تاثیر گذار باشد.

به دلیل شرایط اقتصادی خاص حاکم بر کشور و اعمال تحریم ها که منجر به افزایش تورم و کاهش قدرت خرید عمومی گردیده است، این شرکت در معرض آثار ریسک تورمی قرار دارد.

بیشتر بخوانید : نماد کچاد

آپارات ما : Atran Trade

YouTube: Atran Trade

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا