تحلیل بورس ایرانبازار سهامبورس ایرانخودرو و ساخت قطعات

تحلیل و تکنیکال خبهمن

(گروه خودروسازی بهمن)

تحلیل و تکنیکال خبهمن

خبهمن

عنوان توضیحات
نام شرکت شرکت خودرو سازی بهمن
نماد خبمهن
سال تاسیس 1331
سال عرضه اولیه اسفند 1372
موضوع فعالیت خودرو و ساخت قطعات
تاثیر دلار بر نرخ فروش شرکت افزایش نرخ دلار منجر به رشد بهای تمام شده محصولات شرکت های زیرمجموعه خواهد شد
سهامداران عمده شرکت فن پردازان بهمن 28% / شرکت سرمایه گذاری اندیشه فردا 26% / شرکت سرمایه گذاری توسعه انرژی هور 9%

نماد خبهمن (گروه خودروسازی بهمن)

 از بازیگران عمده صنعت خودرو در حوزه سواری، تجاری و کار اقدام به تولید کیفی ترین محصولات خودرویی از طریق همکاری با برندهای معتبر دنیا می نماید. در این راستا تولید در حوزه خودروهای سواری در طبقه قیمتی متوسط به بالا با تیراژ انبوه، خودروهای وانت در طبقه قیمتی متوسط به پایین و حوزه خودروهای تجاری انواع محصولات در طبقات قیمتی مختلف باهدف حفظ و ارتقای سهم بازار هدف گذاری گردیده است. کلیه تلاش ها معطوف به سودآوری پایدار و بازده مطلوب اقتصادی بوده تا برای ذینفعان خود به صورت متوازن، ایجاد رضایت مندی نماید .

عوامل موثر بر درآمد خبهمن

بیشترین فروش این شرکت مربوط به افراد حقیقی و حقوقی است و تورم و افزایش قیمت ها باعث کاهش قدرت خرید و در نتیجه کاهش حجم فروش خواهد شد .

محصولات و خدمات خبهمن

  • اشتغال به کلیه فعالیتهای تولیدی وصنعتی در صنعت خودرو.
  • ایجاد شعبه، اعطا وقبول نمایندگی سایر شرکتهای داخلی وخارجی در راستای فعالیت اصلی.
  • اقدام به هرگونه مشارکت با اشخاص حقیقی وحقوقی داخلی وخارجی وتاسیس هرنوع شرکت خرید وفروش سهام سایر شرکت ها وموسسات .

عوامل موثر بر هزینه های خبهمن

به واسطه افزایش جهانی قيمت مواد اوليه مصرفی اصلی شامل فولاد، آهن و آلومينيوم ، افزایش نرخ ارز ، افزایش هزینه هاي گمرکی ، افزایش هزینه هاي لجستيکی ، افزایش نرخ نهاده هاي توليد و حقوق و دستمزد؛ قيمت تمام شده قطعات افزایش یافته است و نقدینگی شرکت کاهش می یابد.

باتوجه به تامين بخش قابل توجهی از سرمایه در گردش شرکت هاي تابعه ازمحل تسهيالت بانکی، در شرایط کنونی جامعه و باتوجه به نرخ تورم، افزایش نرخ بهره نيز طبيعی می باشد که این موجبات کاهش سود شرکت هاي تابعه را فراهم می کند.

تاثیر قیمت دلار بر خبهمن

شرکت جهت تامين ارز مورد نياز براي خرید برخی قطعات، از ارز آزاد استفاده نموده که این امر باعث افزایش بهاي تمام شده قطعات گردیده است. براساس تصميم جدید وزارت صنعت، دوباره ارز نيمایی به قطعه سازان و خودروسازان تخصيص یافت که این تخصيص ارز، اگرچه با روندي بسيار کند و با تاخير انجام می گيرد ولی درحال انجام می باشد. در سامانه نيما CKD بسته به اولویت تعرفه اي تخصيص داده می شود. نرخ انواع حواله هاي ارزي اعم از دلار و یورو و یوآن افزایشی بوده و باتوجه به اینکه پروسه تامين ارز فرایندي طولانی و زمانبر است، در حال حا ضر ریسک تامين به موقع ارز موردنياز شرکت افزایش یافته است.

سایر عوامل موثر بر سود و زیان خبهمن

باید در نظر داشت نام گروه بهمن در ليست شرکت هاي مشمول تحریم خزانه داري آمریکا بوده و باتوجه به افزایش چالش هاي صنعت خودروسازي به دليل تاثير زیاد تحریم ها بر صنعت خودروسازي، مشکلاتی همچون حمل و نقل دریایی، بيمه و محدودیت در مبادلات بانکی با کشورهاي خارجی و تامين ارز براي خودروسازان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال ختراک

آپارات ما : Atran Trade

YouTube : Atran Trade

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا