تحلیل بورس ایرانبازار سهامبورس ایرانخودرو و ساخت قطعات

تحلیل و تکنیکال خگستر

گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو

تحلیل و تکنیکال خگستر

 

خگستر

عنوان توضیحات
نام شرکت شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو
نماد خگستر
سال تاسیس دی ماه 1376
سال عرضه اولیه مهرماه 1385
موضوع فعالیت سرمایه گذاری در صنعت خودرو و ساخت قطعات
سهامداران عمده ایران خودرو 46 درصد / گروه مالی پارسیان 3 درصد / سرمایه گذاری سمند 2 درصد

ماهیت کسب و کار شرکت:

شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در تاریخ ۱۶ دی‌ماه ۱۳۷۶ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. فعالیت اصلی شرکت عبارت از سرمایه‌گذاری و مشارکت و اداره در اختیار گرفتن تاسیس توسعه و فروش و واگذاری و اجاره کارخانه ها و واحد ها و شرکت های فعال در بخش تولیدی و خدماتی در داخل و خارج از کشور می باشد.

نکات مهم شرکت:

طبق اطلاعات مالی شرکت درآمد و سود دهی شرکت نسبت به سال های مالی گذشته افزایش پیدا کرده است و شرکت در روند سود دهی می باشد.

نماد خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو)

 به عنوان نهاد مالي و یکي از بزرگترین هلدینگهای کشور با هدف سرمایه گذاری در   تجاری و پولي در خدمت زنجیره تأمین گروه صنعتي ایرانخودرو و با بهره گیری از اعتبار جهاني گروه صنعتي ، شرکتهای تولیدی ایرانخودرو، ضمن سرمایه گذاری و اعمال مدیریت در برخي شـرکتهای تولیدی مجموعه و قطعه سـازی صنعت خودرو اقدام به سرمایه گذاری در صنعت لیزینگ، بانکداری و بیمه نموده است که ضمن تنوع بخشي به  پرتفوی سرمایهگذاری خود نسبت به کاهش ریسک سرمایهگذاری تک بخشي اقدام نموده و علاوه بر آن بخشي از فعالیت حرفهای خود را به بازار پول و سرمایه اختصاص داده است.

فعالیت اصلی شرکت خگستر

سرمایه گذاري، خرید، اداره وتوسعه، تکمیل، فروش، واگذاري و اجاره انواع کارخانجات و واحدهاي اقتصادي، تولیـدي و صنعتی و هرگونه اموري که با فعالیت فوق مرتبط باشد، انجام معاملات کلیه سهام و اوراق بهادار که طبق قوانین و مقررات قانونی کشور قابل خرید وفروش باشند

عوامل موثر بر درآمد شرکت خگستر

بازار های اصلي شرکتهای تحت پوشش تامین خطوط تولید OEM گروه صنعتي ایران خودرو مي باشد.از نگاه شرکتهای تحت پوشش، بازار داخلي و خارجي، فروش خودرو و مشتریان آن مي باشد که در حوزه محصول خودرو بازار داخل و خارج و در حوزه خدماتي، مالي و اقتصادی مشتریان بازار داخل کشور شامل حوزه های مرتبط با صدور انواع بیمه نامه، لیزینگ و اعتبار سنجي و وصول مطالبات و سرمایه گذاری کوتاه مدت در سهام شرکتهای بورسي مي باشد.

عوامل موثر بر هزینه های شرکت خگستر

 افزایش هزینه های عمومي و جاری تولید و افـزا یش تـورم موجـب افـزا یش قیمت نهادههای تولید و بهای تمام شـده کالاهـا ی تولیـدی و خـدمات ارائـه شـده ميگـردد.

تاثیر قیمت دلار بر سودآوری و هزینه های شرکت خگستر

نوسانات نرخ ارز اثر مستقیم بر روی نرخ سهام شرکت دارد که  بخشي از  نوسان نرخ سهام،  ناشي از نوسان نرخ  ارز در شرکتهای سرمایه پذیر مي باشد (افزایش بهای تمام شده تولید) .راهکارهای شرکت جهت کنترل و مدیریت این ریسک تعریف پروژه های داخلي سازی از طریق همکاری با شرکتهای دانش بنیان مي باشد.

سایر عوامل موثر بر سود و زیان شرکت خگستر

  • زیان ده بودن برخي از شرکت های تحت پوشش
  • کمبود نقدینگي و نیاز به استقراض شرکت های تحت پوشش
  • تحریمهای بین المللي علیه ایران و محدودیتهای تعاملي با کشورها در خصوص دستیابي به تکنولوژیها و دانش  فني و اختلال در سیستم بانکي و مبادلات ارزی
  • عدم امکان توسعه و اخذ منابع مالي مناسب توسط شرکت های سرمایه پذیر با توجه به محدودیتهای بانکي و بازار سرمایه
  • کاهش احتمالي عوارض و تعرفه های واردات خودرو
  • افزایش ریسک های سرمایه گذاری های داخلي و خارجي با توجه به تأثیرات عوامل محیطي بر فضای کسب و کار کشور
  • شگرایش و تمایل مشتریان به سمت خودروهای وارداتي و بالتبع آن استفاده از قطعات مصرفي وارداتي

تحلیل سهم خگستر (9اردیبهشت 1403 ) :

در تحلیل خگستر که داخل کانال صعودی قرار گرفته و الان حوالی کف کانال هست احتمال تشکیل الگوی هارمونیک رو دادیم به تارگت میدلاین کانال.

تحلیل گر: مهندس حسین علیزاده

لینک تحلیل ما در آپارات: خگستر

بیشتر بخوانید : خلنت

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا