تحلیل بورس ایرانبازار سهامبورس ایرانخودرو و ساخت قطعات

تحلیل و تکنیکال خاور

(شرکت گروه صنعتي خاور)

تحلیل و تکنیکال خاورتحلیل و تکنیکال خاور

عنوان توضیحات
نام شرکت شرکت ایران خودرو دیزل
نماد خاور
سال تاسیس اسفند ماه 1338
سال عرضه اولیه اسفند ماه 1372
موضوع فعالیت خودرو و ساخت قطعات
عوامل موثر بر نرخ فروش هیئت مدیره شرکت و دخالت دولت جهت نرخ گذاری دستوری
محصول شرکت انواع خودرو های سنگین و نیمه سنگین
مواد اولیه شرکت مواد مستقیم مصرفی
تاثیر دلار بر نرخ فروش شرکت افزایش نرخ دلار منجر به رشد بهای تمام شده محصولات شرکت خواهد شد
مهم ترین هزینه های شرکت مواد مستقیم مصرفی و سربار تولید
سهامداران عمده شرکت سرمایه گذاری سمند 23 درصد / شرکت ایران خودرو 24 درصد / ص س بازارگردانی امید لوتوس پارسیان 2 درصد

سهم خاور (شرکت گروه صنعتي خاور)

در تاريخ 1338/12/1  در اداره ثبت شرکتها و موسسات غيرانتفاعي تهران ثبت گردي ده و درسال 1339 به بهره برداري رسيده است.مطابق صورتجلسه مجمع عمومي فوق العاده مورخ 1378/03/09 نام شرکت از گروه صنعتي خاور به شرکت ايران خودروديزل (سهامي عام)تغيير يافته است.سهام شرکت ايران خودروديزل(سهام ي عام)در تاريخ23/72/7312در بورس اوراق بهادار پذيرفته شده و با طبقه بندي در صنعت خودروسازي با نماد خاور مورد معامله قرار گرفته است.

عوامل موثر بر در آمدهای خاور

شرکت ایران خودرو دیزل بزرگترین خط تول ید اتوبوس در خاورمیانه و افزایش ظرفیت تولید سالانه به بیش از بیست هزار دستگاه انواع اتوبوس، کامیون، ون، پیکاپ و مینی بوس افتخار دارد تا به عنوان طلایه دار سازندگان خودروهای کار، علاوه بر کمک به کاهش آلودگی ، با تولید محصولات کیفی مطابق با استانداردهای بین المللی، جز پیشگامان در عرصه این  صنعت باشد برنامه دارد، سهم بیشتری از بازار خودروهای کار را در داخل و خارج از کشور به خود اختصاص دهد.

محصولات خاور

صدور خدمات فنی و مهندسی – طراحی ، ساخت ، تولید و فروش و خدمات پس از فروش اتوبوس – مینی بوس – کامیون – کامیونت – کشنده – وانت – ون و سایر انواع خودروهای شخصی و تجاری ، قطعات مربوط به آنها ، خرید و فروش و صادرات و واردات ، ارائیه خدمات انواع خودرو و قطعات مرتبط با موضوع فعالیت شرکت.

تاثیر قیمت دلار بر خاور

با توجه به این که قریب به 43 درصد از ﻣﻮاد اوﻟﻴﻪ و ﻗﻄﻌﺎت ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت از ﺧﺎرج از ﻛﺸﻮر وارد ﻣﻲ ﺷﻮد ، ﻟﺬا ﻧﻮﺳﺎﻧﺎت ﻧﺮخ ارز ﺗﺄﺛﻴﺮ ﺑﺴﺰاﻳﻲ در اﻓﺰاﻳﺶ ﻳﺎ ﻛﺎﻫﺶ ﻗﻴﻤﺖ ﺗﻤﺎم ﺷﺪه ﻣﺤﺼﻮﻻت و در ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻗﻴﻤﺖ ﻓﺮوش و ﺳﻮدآوري ﺷﺮﻛﺖ دارد .ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻧﻮﺳﺎﻧﺎت ﻧﺮخ ارز ﺟﻬﺖ ﻛﻨﺘﺮل رﻳﺴﻚ ﻧﺎﺷﻲ از آن ﺑﺴﻴﺎر ﻣﻬﻢ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ . دراﻳﻨﺨﺼﻮص ﺗﺄﺛﻴﺮ ﺗﺼﻤﻴﻤﺎت ارزي ﺑﺎﻧﻚ ﻣﺮﻛﺰي و دوﻟﺖ در اﻓﺰاﻳﺶ اﻳﻦ رﻳﺴﻚ ﻫﺎ ﺣﺎﺋﺰ اﻫﻤﻴﺖ اﺳﺖ.

عوامل موثر بر هزینه های خاور

 افزایش نرخ مواد اولیه، افزایش هزینه حمل و نقل ، افزایش بهای حامل های انرژی همچون گاز و برق موجب افزایش بهای تمام شده محصول می گردد.همچنین افزایش نرخ بهره و ﻟﺰوم ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻧﻘﺪﻳﻨﮕﻲ ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﺑﺮاي ﺗﻮﻟﻴﺪ از ﻃﺮﻳﻖ اﺧﺬ ﺗﺴﻬﻴﻼت ﻣﺎﻟﻲ از ﺑﺎﻧﻜﻬﺎ و ﻣﺆﺳﺴﺎت ﻣﺎﻟﻲ و اﻋﺘﺒﺎري ، ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪه اﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮ در ﻧﺮخ ﺑﻬﺮه ، ﺗﺄﺛﻴﺮ ﺑﺴﺰاﻳﻲ در ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻫﺎي ﻣﺎﻟﻲ و در ﻧﻬﺎﻳﺖ ﻛﺎﻫﺶ ﺳﻮدآوري ﺷﺮﻛﺖ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.

سایر عوامل موثر بر سودو زیان خاور

تغییرات مقررات دولتی و تحریم های بین المللی :تامین مواد اولیه CKD مورد نیاز تولید محصولات بدلیل تحرم های بین المللی با مشکلاتی همراه است.

نقدینگی : ﻛﺎﻫﺶ ﺣﺠﻢ ﻧﻘﺪﻳﻨﮕﻲ ﻧﺎﺷﻲ از ﻣﺸﻜﻼت رﻛﻮد ﺑﺎزار و ﻛﺎﻫﺶ ﻓﺮوش و درﻳﺎﻓﺖ ﺗﺴﻬﻴﻼت ﻣﺎﻟﻲ از ﻧﻈﺎم ﺑﺎﻧﻜﻲ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﺷﺮﻛﺖ ﻫﺎي ﺗﻮﻟﻴﺪي از ﺟمله ﺷﺮﻛﺘﻬﺎي ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺧﻮدرو را در ﻣﻌﺮض رﻳﺴﻚ ﻧﻘﺪﻳﻨﮕﻲ ﻗﺮار دهد.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال خبهمن

آپارات ما : Atran Trade

YouTube : Atran Trade

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا