تحلیل بورس ایرانبازار سهامبورس ایرانخودرو و ساخت قطعات

تحلیل و تکنیکال ختراک

(شرکت ریخته گری تراکتور سازی ایران)

تحلیل و تکنیکال ختراکتحلیل و تکنیکال ختراک

عنوان توضیحات
نام شرکت شرکت ریخته گری تراکتور سازی ایران
نماد ختراک
سال تاسیس 1366
سال عرضه اولیه مهر ماه 1377
موضوع فعالیت خودرو و ساخت قطعات
عوامل موثر بر نرخ فروش هیئت مدیره شرکت و دخالت دولت جهت نرخ گذاری دستوری
محصول شرکت قطعات ریخته و چدنی
مواد اولیه شرکت مواد اولیه و آهن قراضه
تاثیر دلار بر نرخ فروش شرکت افزایش نرخ دلار منجر به رشد بهای تمام شده محصولات شرکت خواهد شد
مهم ترین هزینه های شرکت مواد مستقیم مصرفی و سربار تولید
سهامداران عمده شرکت تراکتور سازی ایران 79 درصد / شرکت مبین صنعت هرمس 2 درصد

نماد ختراک (شرکت ریخته گری تراکتور سازی ایران)

در سال 1366 شرکت ریخته گری به عنوان یک شرکت مستقلتأسیس وطی شماره4054در اداره ثبت شرکتهاو مالکیت صنعتی تبریزثبت شده و شروع به فعالیت نموده است . این شرکت دارایچهار خط قالبگیری تمام اتوماتیک برای تولید انواع قطعات چدنی درسایزهایکوچک، متوسط و بزرگ بوده و دارای یک خط ریختهگری به روش لاستفوم میباشد.

دراین شرکتانواع قطعاتچدنیاز قبیل قطعات تراکتور، موتور صنعتی،انواعخودروسواری و تجاری، میللنگهایکمپرسور، کلاهک مقره برای صنعت برق وغیره تولید میشود.

در تاریخ20/10/89کارگاه ریختهگری شرکت تراکتورسازی ارومیه نیز به این شرکت واگذار گردید که دارای یک خط قالبگیری اتوماتیک و تجهیزاتمربوطه میباشد. شرکت ریختهگری تراکتور سازی ایران در حال حاضر به عنوان بزرگترین و یکی از اصلیترین تولیدکنندگان قطعات ریخته چدنی تراکتور سازی، خودروسازی و سایر صنایع فعالیت میکند.

عوامل موثر بر در آمدهای ختراک

با توجه به ماهیت فعالیت شرکت ، هدف حفظ خود در بازارهای داخلی و جهانی می باشد.

محصولات ختراک

خرید، فروش، واردات مواد اولیه و تولید، خرید و فروش و صادرات انواع قطعات ریخته گری، واردات و خرید و فروش انواع ماشین آلات صنعتی و تجهیزات مربوط به توسعه شرکت و صنایع وابسته و اقدام در زمینه نصب و راه اندازی و ارائه مشاوره در انتخاب آنها، طراحتی و ساخت انواع قالبها و جعبه ماهیا، مجموعه ها ، ابزارها، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز صنایع ریخته گری کشور

سایر صنایع و فروش و صادرات آنها، انجام هرگونه سرمایه گذاری و عقد قرارداد مربوط به موضوع فعالیت شرکت با اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از داخلی و خارجی، مشارکت در تولید قطعات ریخته گری و انجام عملیات ماشین کاری و تکمیل بر روی قطعات ریخته گری وسایر قطعات در داخل یاخارج ازشرکت و خرید و فروش و صادرات آنها.

 تاثیر قیمت دلار بر ختراک

با توجه به اینکه این شرکت  در نه ماهه 99 ، 14 درصد از مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولیدی را بصورت خرید خارجی تامین می نماید بنابراین  هر گونه تغییر در نرخ ارز می تواند باعث تغییر در قیمت تمام شده محصولات این شرکت گردد. لذا شرکت برنامه جایگزینی تامین مواد و قطعات مورد نیاز خود را بصورت خرید داخلی دنبال می نماید.

عوامل موثر بر هزینه های ختراک

افزایش شدید قیمت نهاده های تولیدی بخصوص آهن قراضه و اقلام وارداتی از قبیل سیم کورد وایر و پترول کک کم سولفور ، نرخ بالای تسهیلات بانکی، روند افزایشی هزینه های تولید و قیمت تمام شده محصولات، فرسودگی و عمر بالای ماشین آلات و تجهیزات فرآیند تولید و افزایش هزینه های تعمیرات و نگهداری،  اعمال و تشدید تحریمهای  آمریکا خصوصا در زمینه تامین اقلام مورد نیاز تولید از خارج کشور

سایر عوامل موثر بر سود و زیان ختراک

به دلیل نوع روابط حاکم بر بانکهای داخلی و خارجی، جهت انتقال وجوه حاصل از صادرات این شرکت و نیز انتقال ارز جهت خرید مواد اولیه، از سایر روش ها استفاده می گردد که این کار موجب افزایش ریسك در این زمینه میگردد.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال ختور

آپارات ما : Atran Trade

YouTube : Atran Trade

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا