بازار سهامبورس ایرانتحلیل بورس ایرانمحصولات شيميايي

تحلیل تکنیکال شغدیر

جدیدترین تحلیل و سیگنال شرکت پتروشیمی غدیر

تحلیل تکنیکال شغدیرتحلیل تکنیکال نماد شغدیر

عنوان توضیحات
نام شرکت پتروشیمی غدیر
نماد شغدیر
سال تاسیس 1378
سال عرضه اولیه 1399
سهامداران عمده شركت سرمايه گذاري نفت وگازوپتروشيمي تامين 37 درصد
موضوع فعالیت محصولات شیمیایی
محصول شرکت pvc , vcm
عوامل موثر بر نرخ فروش حدود 36 %محصولات خود را به کشور عراق،افغانستان،پاکستان،حوزه CIS وترکیه صادر می نماید
تاثیر دلار بر نرخ فروش شرکت هرچه ریال تقویت شود و دلار تضعیف،شرکت های پتروشیمی درسود سازی ضعیف تر خواهند شد
مهم ترین هزینه های شرکت مواد اولیه

شرکت پترو شیمی غدیر(شغدیر)

درسال 1378 با عنوان شرکت بازرگانی فرآورد کارون جنوب به صورت شرکت سهامی خاص تا سیس و طی شماره 155696  سال 1378 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است .

بموجب صورتجلسه مورخ سال 1379 مجمع عمومی فوق العاده نام شرکت به شرکت فرآورد کارون جنوب و متعاقباً به موجب صورتجلسه مورخ سال 1380 مجمع عمومی فوق العاده به “شرکت پتروشیمی غدیر ” تغییر نمود. ودر سال 1392 از شرکت سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید، و در سال 1396 در فرابورس ایران پذیرفته و سهام شرکت در سال 1397 در فرابورس ایران با نماد “شغدیر ” عرضه و همچنین در سال 1399 در شرکت بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد .

در حال حاضر شرکت پتروشیمی غدیر جزء شرکتهای فرعی شرکت سرمایه گذ اری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین است و واحد تجاری نهایی گروه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی می باشد. مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه شرکت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی  واقع است.

فاکتور های مهم و محصولات نماد شغدیر

شرکت پتروشیمی غدیر در سال 1389 با ظرفیت حدود 50 %ظرفیت اسمی فعالیت خود را آغاز نمود و در کنار پتروشیمی اروند، بندر امام و آبادان تأمین کننده PVC داخل  کشور بوده است.

نماد شغدیر دارای محصول PVC با ظرفیت تولید ساالنه 120هزارتن و VCM با ظرفیت 150 هزارتن میباشد. سهم اسمی تولید حدود 16 %کل تولیدات داخل و سهم عملیاتی پتروشیمی غدیر در بازار حدود 19 %می باشد. همچنین مطابق بودجه پیش بینی شده حدود 36 %محصولات خود را به کشور عراق، افغانستان، پاکستان، حوزه CIS و ترکیه صادر می نماید.

عوامل موثر بر هزینه های سهم شغدیر

مهمترین ماده مصرفی سهم شغدیر برای تولید pvc ماده ای به نام اتیلن است که بر اساس قیمت های جهانی از پتروشیمی ها داخل کشور تهیه می شود . هر گونه تغییر در قیمت اتیلن بر حاشیه سود محصولات شرکت اثر گذار خواهد بود .

تاثیر نرخ دلار بر نماد شغدیر

با توجه به اینکه مبنای محاسبه بهای خرید خوراک و قیمت گذاری فروش شرکت بر اساس نرخ سامانه نیما تعیین تکلیف و ابالغ می گردد و شرکت دارای فروش صادراتی می باشد . هر گونه نوسان در دلار تاثیر در مقدار مبلغی فروش شرکت و سود سازی آن خواهد داشت .

سایر عوامل تاثیر گذار و ریسک های سهم شغدیر

نهاده های تولید نقش بسزایی در قیمت تمام شده محصول دارد و هرگونه نوسان در قیمت نهاده ها برقیمت فروش تأثیر گذار خواهد بود.با توجه به اینکه فروش های داخلی شرکت از طریق بورس کالا انجام می شود، مقررات حاکم بر بورس می تواند موثر واقع گردد.

اما به دلیل ورود دولت، تاثیر و تصمیمات آن بر بورس کالا از عوامل مهم ریسک پذیری در فروش محصول در داخل کشور می باشد.

در خصوص فروش های صادراتی نیز با توجه به اینکه مبنای فروش شرکت نرخ جهانی می باشد، عوامل حاکم بر بحرانهای جهانی از جمله شیوع ویروس کرونا، تحریم ها، افزایش نرخ ارز، بحران های نفتی و هرگونه تغییرات احتمالی بین المللی در ارتباط با حمل محصوالت، یا تغییر مقررات دولتی و سایر موارد غیر قابل پیش بینی بر تولید و صادرات، سود آوری شرکت پتروشیمی غدیر و قیمت محصول تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال شوینده

آپارات ما : Atran Trade

YouTube : Atran Trade

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا