بازار سهامبورس ایرانتحلیل بورس ایرانسرمايه گذاري ها

تحلیل تکنیکال وامید

جدیدترین تحلیل و سیگنال سهام گروه مديريت سرمايه گذاري اميد

تحلیل تکنیکال وامیدتحلیل تکنیکال وامید

 

عنوان توضیحات
نام شرکت شرکت سرمایه گذاری گروه مديريت سرمايه گذاري اميد
نماد وامید
سال تاسیس 1380
سال عرضه اولیه 1386
موضوع فعالیت سرمایه گذاری ها
تاثیر دلار  افزایش نرخ دلار منجر به رشد سودآوری شرکت های پورتفوی خواهد شد
سهامداران عمده بانک سپه 59 درصد

عوامل موثر بر درآمد سهم وامید

با توجه به ماهیت فعالیت سرمایه گذاری شرکت گروه مديريت سرمايه گذاري اميد (وامید)، تمرکز شرکت در بهینه سازی پورتفوی، افزایش نقدشوندگی دارایی ها و حضور موثر در بازار سرمایه می‌باشد.

 محصولات و خدمات نماد وامید

 با وجود گستردگی شرکت های موجود در پرتفوی این نماد عمده فعالیت آن در صنعت استخراج کانه‌های فلزی است.موضوع اصلی فعالیت شرکت عبارتند از سرمایه گذاری و راه اندازی انواع شرکت و سرمایه گذاری در سهام و سهم‌الشرکه واحدهای سرمایه‌گذاری و صندوق‌های یا سایر اوراق های بهادار دارای حق رای می باشد.

عوامل موثر بر هزینه های سهم وامید

 نوسانات تورم، قیمتها و نرخ ارز به صورت مستقیم بر شرکت سرمایه گذاری اثر قابل ملاحظه ای ندارد. اما به صورت غیرمستقیم نوسانات هر یک از این سه متغیر بر ارزش پرتفوی و درآمد سرمایه گذاریهای شرکت اثرگذار هستند. به طور کلی تورم منجر به افزایش همزمان بهای تمام شده کالای فروش رفته و درآمد فروش شرکتهای سرمایه پذیر می‌گردد. بررسی دقیق اثرگذاری تورم بر سودآوری شرکتهای مختلف نیازمند بررسی دقیق ترکیب اجزای بهای تمام شده و فروش هر شرکت می‌باشد.

از آنجا که بخش قابل توجهی از شرکتهای موجود در بورس و فرابورس و به تبع آن ، شرکتهایی کالامحور میباشند، نوسانات قیمت کالاها به طور مستقیم، درآمد و سودآوری آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تاثیر دلار بر سودآوری وامید

شرکت های سرمایه پذیر به واسطه ماهیت عملیات و بدهی های خویش با ریسک نوسانات نرخ ارز مواجه هستند ، نوسانات نرخ ارز به طور مستقیم، درآمد شرکتهای موجود در پورتفوی سرمایه گذاری وامید  را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سایر عوامل سود و زیان موثر بر سهم

گروه مديريت سرمايه گذاري اميد (وامید) در زمینه‌های معادن و فولاد، سیمان، بازار سرمایه و خدمات مالی برتر، بازرگانی، نفت و گاز، انرژی و ساختمان فعالیت می‌کند؛ اما عمده فعالیت آن در صنعت استخراج کانه‌های فلزی است.

تغییرات قیمت محصولات شرکتها باعث تغییر در سودآوری و به تبع آن تغییر در ارزش بازار آنها خواهد شد. تغییر در قیمتهای جهانی کالاها که تأثیر مستقیم بر قیمت محصولات بسیاری از شرکتهای بورسی دارد، یکی از موارد در این زمینه است. این عوامل در بازدهی سرمایه گذاریهای شرکتها مؤثر هستند.

ریسک نوسانات قیمتهای جهانی و داخلی نهادههای تولید عمدتا شامل حاملهای انرژی بر سود آوری شرکتها اثر گذار است.

بازار سرمایه ذاتا با نوسانات قیمتی که برآمده از عرضه و تقاضا میباشد و در نتیجه نوسانات بازدهی سرمایه گذاریها همراه است. لذا نوسانات قیمت سهام به عنوان جزئی از بازار سرمایه، پرتفوی سرمایه گذاریها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال وبانک

آپارات ما : Atran Trade

YouTube : Atran Trade

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا