بازار سهامبورس ایرانتحلیل بورس ایرانخودرو و ساخت قطعات

تحلیل تکنیکال ورنا

(شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا)

تحلیل تکنیکال ورناورنا

عنوان توضیحات
نام شرکت شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا
نماد ورنا
سال تاسیس دی ماه 1355
سال عرضه اولیه 1374
موضوع فعالیت خودرو و ساخت قطعات
سهامداران عمده شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا 39% / شرکت گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا 16% / شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی 8%

نماد ورنا (شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا)

 در تاریخ دی ماه ۱۳۵۵ در اداره ثبت شرکتها استان تهران و در اجرای قانون گسترش مالکیت و عرضه سهام به ثبت رسید موضوع شرکت طبق مفاد ۳ اساسنامه که در جلسه مجمع عمومی فوق العاده به منظور انطباق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس به تصویب رسیده عبارت است از سرمایه گذاری در سهام تولید واردات توزیع و فروش قطعات خودرو خدمات پس از فروش و کلیه اقدامات وابسته

عوامل موثر بر در آمد شرکت ورنا

شرکت عمدتا” متاثر از کاهش ارزش روز سهام و کاهش یا عدم تحقق سود هر سهم شرکت های سرمایه پذیر موجود در پرتفوی است .

فعالیت اصلی شرکت ورنا

عمدتاً سرمایه گذاری و مشارکت در شرکت ها و واحدهای تولیدی و خرید و فروش سهام شرکت ها می باشد و شرکت های فرعی آن در زمینه تامین مالی مشتری از طریق تهیه کالا توسط لیزینگ، انعقاد قراردادهای تجاری و صنعتی با شرکتهای داخلی و خارجی و واردات و صادرات بوده است.

عوامل موثر بر هزینه های شرکت ورنا

عواملی مانند تغییرات در نرخ فلزات، فرآورده های شیمیایی، نرخ ارز، مقررات تعرفه ای واردات و ….  که در کنار افزایش نرخ هزینه های تولید و عملیات و عدم افزایش متناسب نرخ فروش محصولات، می تواند زیان قابل توجهی را به این شرکت ها تحمیل نماید .

 تحریم ها بر واردات قطعات و نهایتا بر قیمت تمام شده محصولات هر دو شرکتهای سایپا و پارس خودرو تاثیر منفی بگذارد که با توجه به خروج ایالات متحده آمریکا از برجام این ریسک نمود بیشتری پیدا کرده است.

تاثیر قیمت دلار بر شرکت ورنا

نوسانات نرخ های ارز (به خصوص دلار و یورو) می تواند بر بهای تمام شده محصولات این دو شرکت خودرویی تاثیر گذار باشد.که وابستگی زیادی به سیاست های دولتی دارد.

سایر عوامل موثر بر سود و زیان شرکت ورنا

 گروه برای مدیریت ریسک نقدینگی، یک برنامه برای مدیریت کوتاه مدت، میان مدت تامین وجوه دارد. شرکت سایپا به دلیل بهره مندی از وامهای کوتاه مدت و بلند مدت با ریسک نقدینگی مواجه است و چون بخش اصلی پرتفوی این شرکت را سرمایه گذاری در سهام سایپا تشکیل می دهد این ریسک تا حد زیادی به سرمایه گذاری رنا نیز انتقال  می یابد. ضمناً ریسک نقدینگی در شرکت های فرعی نیز از طریق نظارت مستمر بر جریان های نقدی پیش بینی شده واقعی و از طریق تطبیق مقاطع سررسید دارایی ها و بدهی های مالی، مدیریت توسط آنها، مدیریت می شود.

ریسک مربوط به عوامل بین الملل که این ریسک می تواند بر واردات قطعات و نهایتاً بر قیمت تمام شده محصولات هر دو شرکت های سایپا و پارس خودرو تاثیر منفی بگذارد که با توجه به خروج  ایالت متحده آمریکا از برجام این ریسک نمود بیشتری پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال خکمک

آپارات ما : Atran Trade

YouTube : Atran Trade

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا