تحلیل بورس ایرانبازار سهامبانك ها و موسسات اعتباريبورس ایران

تحلیل تکنیکال ونوین

جدیدترین تحلیل و سیگنال بانک اقتصاد نوین

تحلیل تکنیکال ونوین

ونوین

عنوان توضیحات
نام شرکت شرکت بانک اقتصاد نوین
نماد ونوین
سال تاسیس 1351
سال عرضه اولیه دی 1382
موضوع فعالیت بانک ها و موسسات اعتباری
منابع درآمدی درآمد از تسهیلات اعطایی
تاثیر دلار افزایش نرخ دلار منجر به شناسایی سود در بخش تسعیر ارز میشود
سهامداران عمده ش س گروه صنایع بهشهر 9 درصد / شرکت به پخش 8 درصد/ ش س ساختمان ایران 5 درصد / سایر اشخاص حقیقی و حقوقی 41 درصد

بانک اقتصاد نوین با نماد ونوین به عنوان اولین بانک خصوصی در سیستم بانکی مشغول به فعالیت می باشد که وجود 2.42 درصد از کل سپرده‌های سیستم بانکی و حدود 3.23درصد از تسهیلات این شبکه در اختیار بانک اقتصاد نوین می‌باشد.

محصولات و خدمات ونوین

قبول سپرده صدور گواهی سپرده آن و خاص ارائه چک و خدمات مرتبط با آن طبق قانون صدور چک انجام عملیات بین بانکی ارائه انواع ابزارهای پرداخت دریافت پرداخت نقل و انتقال وجوه ریالی و ارزی انجام امور نمایندگی به منظور جمع آوری وجوه انواع قبوض خدمات شهری شهری گشایش انواع اعتبار اسنادی و صدور انواع ضمانتنامه ارائه خدمات بانکی الکترونیکی قبول و نگهداری اشیای گرانبها انجام عملیات ارزی نظیر خرید و فروش ارز انتقال ارز دریافت و اعطای تسهیلات ارزی و صدور حواله های ارزی و ..

عوامل موثر بر هزینه های شرکت ونوین

علاوه بر هزینه سود سپرده ها، هزینه کارمزدوهزینه مطالبات مشکوک الوصول، زیانهای احتمالی ناشی از تعریف ناکامل فرآیند های داخلی بانک و یا عدم انجام صحیح این فرآیند ها به طور عمدی و یا غیر عمدی، زیانهای ناشی از کارافتادن، بدکارکردن و یا از بین رفتن سامانه نرم افزاری بانکی، زیانهای ناشی از وقایع خارج از بانک و یا زیان های ناشی از مسائل حقوقی به عنوان ریسکهای عملیاتی بانک شناخته می‌شوند.

تاثیر نرخ ارز بر ونوین

شوک ارزی می‌تواند موجب کاهش وام‌دهی بانک‌ها، رشد مطالبات غیرجاری و افت رشد سپرده‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت شود. در واقع نوسان نرخ ارز زمینه بروز انواع ریسکها از جمله ریسک معاملاتی، ریسک تبدیل، ریسک اعتباری، ریسک نرخ سود، ریسک نرخ تورم و مانند آن را برای نظام بانکی فراهم آورده و در نتیجه سودآوری بانکها کاهش می‌دهد. همچنین نوسان نرخ ارز عاملی تاثیرگذار و مثبت در افزایش نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات پرداختی بانکها است، زیرا موجب ایجاد ریسک اعتباری می‌شود که افزایش مطالبات معوق بانکها را به دنبال دارد.

سایر عوامل تاثیر گذار بر ونوین

ریسک اعتباری ریسک نقدینگی، ریسک عملیاتی و ریسک بازار ازجمله عوامل تاثیر گذار بر سود و زیان بانک می‌باشد.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال وپارس

آپارات ما : Atran Trade

YouTube : Atran Trade

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا