بازار سهامبورس ایرانتحلیل بورس ایرانكاشي و سراميك

تحلیل تکنیکال کپارس

جدیدترین اخبار؛ تحلیل و سیگنال شرکت کاشی پارس

تحلیل تکنیکال نماد کپارستحلیل تکنیکال نماد کپارس

عنوان توضیحات
نام شرکت کاشی پارس
نماد کپارس
سال تاسیس 1352
سال عرضه اولیه 1375
موضوع فعالیت کاشی پر سلان
مواد اولیه شرکت خاک ، لعاب
تاثیر دلار بر نرخ فروش شرکت موثر بر فروش صادراتی
مهم ترین هزینه های شرکت مواد اولیه
سهامداران عمده شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا 54 درصد

شرکت کاشی پارس (کپارس)

به عنوان اولین تولید کننده کاشی پرسلان سایز بزرگ در کشور یكی از برترین تولید کنندگان انواع محصولات کاشی و سرامیک پرسلان و دیوار، با کیفیت و قیمت رقابتی در منطقه می باشد. این شرکت در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۱۳۵۶  بهره برداری گردیده است.کاشی پارس

 کپارس در تاريخ 28 اسفند سال 1373  دربورس اوراق بهادار تهران در گروه ساختمان- کاشی و سرامیک با نماد کپارس درج شد و سهام آن برای اولین بار در تاريخ 23 دی 1375  مورد معامله قرارگرفته است.

شرکت کاشی پارس جزو واحدهای فرعی شرکت شرکت صنایع کاشی و سرامیک سین بوده و واحد نهایی گروه بنیاد مستضعفان می باشد.

عوامل موثر در فروش نماد کپارس

 بازار مورد نظر این شرکت متاثر از صنعت ساختمان داخل به علاوه میزان صادرات می باشد. با توجه به افزایش قیمت مسکن انتظار می رود این بخش مورد اقبال عمومی قرار گیرد و میزان ساخت و ساز افزایش یابد که متعاقب آن تقاضا برای محصولات شرکت افزایش می یابد. ولی پیش بینی می شود به دلیل افزایش بسیار زیاد قیمت مسکن، تقاضا برای خرید آن کاهش یابد به عبارت دیگر بازار مسکن با مدتی تاخیر وارد دوران رکود شود. از طرف دیگر با توجه به افزایش نرخ ارز میزان صادرات رو به افزایش می باشد که می توان گفت جبران کننده تقاضای داخل خواهد بود.

محصولات شرکت تولیدي کاشی پارس (کپارس)

شرکت در زمینه های مختلفی از جمله تولید انواع کاشی دیوار،کف، گرانیتی، سرامیک، وسایل بهداشتی،چینی، انواع لعاب های کاشی، کاست نسوز و ظروف سرامیکی فعالیت می نماید.

اثر نرخ ارز بر سهم کپارس

این شرکت وابستگی 100 درصدی به واردات ندارد، بنا براین درصورتی که نرخ ارز مواد اولیه مصرفی را تحت تاثیر قرار ندهد تاثیر ات چندانی در شرایط فعلی بوجود نخواهد آمد. از طرف دیگر با افزایش نرخ ارز می توان گفت ارز حاصل از صادرات ارزش بیشتری خواهد داشت.

عوامل موثر بر هزینه شرکت کاشی پارس

افزایش نرخ تورم و نرخ ارز موجب افزایش بهاي مواد اولیه (خاک، کارتن، لعاب، رنگ…) می گردد که عمدتا با افزایش بهاي فروش محصولات جبران می گردد.

سایر عوامل سود و زیان کپاس

نوسانات عرضه و تقاضا ، رکود ، نوسانات قیمت فروش در بازار هاي داخلی و خارجی ، تغییر در تعرفه واردات کالا ، تغییر در تصمیمات و رویه هاي اتحادیه ها و انجمن هاي صنفی، تغییر در برنامه فعالان محیط کسب و کار همچون ورود یا خروج شرکت ها و سرمایه گذاران جدید یا ایجاد انحصار براي گروهی خاص ، تغییر در تعرفه ها و قیمت ها در کشور هاي مبداء و مقصد ، تغییر در قدرت رقبا ، ورود محصولات و عرضه کنندگان جدید ، تغییر در چرخه عمر محصولات ، تغییر در سلایق و انتظارات مصرف کنندگان ، تغییر در شبکه هاي عرضه کالا ، افزایش نرخ بهره تسهیلات

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال پدرخش

آپارات ما : Atran Trade

YouTube : Atran Trade

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا