آموزش ارز دیجیتالآموزش بورس ایرانآموزش سواد مالیآموزش فارکس

گزارش تحلیل هفتگی بازار سرمایه

گزارش تحلیل هفتگی بازار سرمایه

کارگزاری مفید در راستای توانمندسازی سرمایه‌‌گذاران برای فعالیت در بورس، دستیاران معاملاتی متفاوت و متنوعی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. گزارش هفتگی یکی از این دستیاران معاملاتی است که برای افزایش سهولت انتخاب استراتژی در قبال سهم‌های ارزشمند و پرداختن وضعیت کلی بازار منتشر می‌شود.

از طریق لینک زیر می‌توانید گزارش هفتگی منتهی به ۸ اردیبهشت (همراه با تحلیل کگل) را دریافت کنید.

دسترسی سریع‌تر به مطالب:

بخش‌های مختلف گزارش هفتگی

مطلب ابتدایی گزارش هفتگی به بررسی عملکرد بازار سرمایه در هفته گذشته از دید تیم تحلیلگری مفید اختصاص دارد.

اطلاعات موجود در بخش مختصر و مفید، به شما دید مناسبی از وضعیت بازار و داده‌های مهم مرتبط در هفته گذشته می‌دهد.

این قسمت به بررسی اطلاعات مرتبط با وضعیت بازار از جمله میانگین ارزش معاملات خرد روزانه، ارزش معاملات خرد، فاصله دلار آزاد و نیما، ارزش دلاری بازار و … می‌پردازد.

  • تحلیل تکنیکال

گروه کارشناسان مجموعه مفید با تحلیل تکنیکال شاخص کل و بررسی نمودار قیمتی سهام بر اساس فیلترهای تکنیکال، اطلاعات ارزشمندی از شرایط بازار سرمایه را در این بخش ارائه می‌کنند.

  • بررسی تحلیلی اخبار و اطلاعیه‌های کدال

با مطالعه این قسمت، از آخرین اخبار و اطلاعیه‌های منتشرشده در سامانه کدال مطلع خواهید شد.

اگر علاقه‌مند به بررسی آمار و ارقام مربوط به معاملات و عرضه‌های بورس کالا هستید، می‌توانید این بخش از گزارش را مطالعه کنید.

  • سبدگردان مفید

این بخش به بررسی میزان ریسک، نوع صندوق، میزان بازدهی و دارایی تحت مدیریت هر یک از صندوق‌های مفید می‌پردازد.

  • قیمت‌های جهانی

بررسی نوسانات شاخص کامودیتی مفید و شاخص حاشیه سود ناخالص شرکت‌ها در این بخش، دید مناسبی از قیمت‌های جهانی برای شما فراهم می‌کند.

این قسمت به بررسی تحولات بازارهای مالی داخلی و وضعیت اقتصاد کلان ایران می‌پردازد.

در این بخش خلاصه‌ای از آنچه در بازارهای جهانی گذشته است و موارد مورد انتظار در هفته پیش رو ارائه می‌شود.

در انتهای گزارش هفتگی، وضعیت یک نماد از نگاه تحلیل بنیادی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این قسمت کمک قابل توجهی به شناخت عوامل موثر بر ارزش شرکت می‌کند.

نکته‌ای که باید در مورد گزارش هفتگی بدانید

این گزارش از جنس مشاوره سرمایه‌گذاری است و صرفا جهت آگاهی از وضعیت بازار سرمایه تهیه می‌شود. در آماده‌سازی اطلاعات و نگارش گزارش، بیشترین دقت عمل به‌کار گرفته شده است. با این وجود، هیچ تضمینی در رابطه با وقوع تحلیل‌های پیشنهادی وجود ندارد. شرکت مشاور سرمایه گذاری ایده مفید و کارگزاری مفید، مسئولیتی در قبال نتایج تصمیماتی که بر پایه این اطلاعات گرفته می‌شوند، پذیرا نخواهد بود.

نحوه دریافت گزارش هفتگی

شما می‌توانید از طریق سامانه‌های ایزی تریدر اربیس و بورس ویو، گزارش هفتگی مفید را دریافت کنید. در ادامه روش‌های مذکور به صورت کامل شرح داده می‌شوند.

۱- دریافت گزارش هفتگی از بخش پیام‌های ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس)

شما می‌توانید از طریق سامانه ایزی تریدر نسخه جدید (اربیس)، گزارش هفتگی را دریافت کنید. برای این کار ابتدا وارد سامانه شوید. سپس مطابق تصویر زیر، از نوار سمت راست، گزینه «پیام‌ها» را انتخاب کنید. در گام بعد، با انتخاب گزینه «پیام مفید»، آخرین گزارش‌های هفتگی را مشاهده خواهید کرد. کافی است که بر روی تصویر مربوطه کلیک و فایل گزارش را دریافت کنید.

این گزارش یکشنبه‌ها منتشر می‌شود. در صورت تعطیلی، گزارش روز کاری بعد ارسال خواهد شد.

۲- دریافت از طریق بورس ویو

شما می‌توانید از طریق سامانه‌ بورس ویو موبایل نیز گزارش هفتگی را دریافت کنید. در این راستا ابتدا وارد بورس ویو موبایل شوید. سپس گزینه «اخبار» را انتخاب کنید تا امکان دریافت تمامی گزارش‌ها را داشته باشید.

همچنین با ورود به سامانه تحلیلی بورس ویو، گزینه «گزارش‌های هفتگی» را در بالای صفحه اصلی مشاهده خواهید کرد. با انتخاب این گزینه، به همان صفحه اخبار در بورس ویو موبایل منتقل می‌شوید و می‌توانید با طی مراحل قبلی، گزارش را دریافت کنید.

آرشیو گزارش‌های هفتگی

سوالات متداول

هدف از انتشار گزارش هفتگی چیست؟

افزایش سهولت انتخاب استراتژی در قبال سهم‌های ارزشمند و پرداختن به گزارشی از وضعیت بازار.

گزارش هفتگی از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

دیدگاه مفید، مختصر و مفید، وضعیت بازار، تحلیل تکنیکال، بررسی تحلیلی اخبار و اطلاعیه‌های کدال، بورس کالا،‌ سبدگردان مفید، قیمت‌های جهانی، اقتصاد داخلی، اقتصاد جهانی و تحلیل مفید.

چگونه می‌توان گزارش تحلیل هفتگی مفید را به صورت رایگان تهیه کرد؟

دریافت گزارش تحلیل هفتگی مفید از طریق سامانه‌های ایزی تریدر و بورس ویو (نسخه موبایل و وب) امکان پذیر است.

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا