بازار سهامبورس ایرانتحلیل بورس ایرانساير محصولات كاني غيرفلزي

تحلیل تکنیکال ومعادن

تحلیل سهام سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

تحلیل تکنیکال ومعادنتحلیل تکنیکال ومعادن

عنوان توضیحات
نام شرکت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات
نماد ومعادن
سال تاسیس اسفند 1374
سال عرضه اولیه اردیبهشت ماه 1377
موضوع فعالیت سرمایه گذاری ها
سهامداران عمده شرکت فولاد مبارکه 48 درصد / ص بیمه اجتماعی روستاعیان و عشایر 20 درصد / ش س صدرتامین 8 درصد

سهم ومعادن (شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات)

در تاریخ ۵ اسفند ماه سال ۱۳۷۴ در اداره ثبت شرکتهای استان تهران به ثبت رسید و در حال حاضر شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات جز واحدهای تجاری فرعی شرکت فولاد مبارکه اصفهان می باشد. شرکت در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۷ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. همچنین مرکز اصلی شرکت در تهران بزرگراه آفریقا بلوار اسفندیار پلاک ۳ واقع است.

عوامل موثر بر درآمد سهم ومعادن

با توجه به ماهیت فعالیت سرمایه گذاری شرکت‌، تمرکز شرکت در بهینه سازی پورتفوی، افزایش نقدشوندگی دارایی ها و حضور موثر در بازار سرمایه می‌باشد.

محصولات و خدمات سهم ومعادن

با توجه به ماهیت فعالیت شرکت در بخش کامودیتی ها عمدریسک شکست یکباره قیمت های جهانی یا رخدادهای غیرمنتظره و سیستماتیک مانند تغییر سیاست‌های حمایتی یا قانون‌های وضعی دولت چین به عنوان بزرگترین تولید کننده تاً نوسانات نرخ ارز سنگ آهن شمش فولاد و مس در سطح جهانی و نحوه نرخ‌گذاری فراورده‌های سنگ آهن در داخل از جانب وزارت صنعت معدن تجارت و نرخ شمش فولاد در بورس کالا از اهم عوامل موثر و سودآوری هلدینگ محسوب می‌شود

عوامل موثر بر هزینه های سهم ومعادن

نحوه تعیین بهره مالکانه و حقوق دولتی و معافیت های مالیاتی و عوارض صادراتی از جمله دیگر متغیرهای موثر و بهای تمام شده و هزینه های تولید و فروش محصولات تولیدی شرکت های سرمایه پذیر هلدینگ می‌باشد

تاثیر نرخ ارز بر سهم ومعادن

 نوسانات تورم، قیمتها و نرخ ارز به صورت مستقیم بر شرکت اثر قابل ملاحظه ای نداشته اما به صورت غیرمستقیم نوسانات هر یک از این سه متغیر بر ارزش پرتفوی و درآمد سرمایه گذاریهای شرکت اثرگذار هستند.

سایر عوامل سود و زیان موثر بر سهم ومعادن

  • تغییرات قیمت محصولات شرکتها باعث تغییر در سودآوری و به تبع آن تغییر در ارزش بازار آنها خواهد شد. تغییر در قیمتهای جهانی کالاها که تأثیر مستقیم بر قیمت محصولات بسیاری از شرکتهای بورسی دارد، یکی از موارد در این زمینه است. این عوامل در بازدهی سرمایه گذاریهای شرکتها مؤثر هستند.
  • ریسک نوسانات قیمتهای جهانی و داخلی نهادههای تولید عمدتا شامل حاملهای انرژی بر سود آوری شرکتها اثر گذار است.
  • بازار سرمایه ذاتا با نوسانات قیمتی که برآمده از عرضه و تقاضا میباشد و در نتیجه نوسانات بازدهی سرمایه گذاریها همراه است. لذا نوسانات قیمت سهام به عنوان جزئی از بازار سرمایه، پرتفوی سرمایه گذاریها را تحت تاثیر قرار میدهد.
  • ریسک شکست یکباره قیمت های جهانی یا رخدادهای غیرمنتظره مانند تغییر سیاست‌های حمایتی یا قانون‌های وضعی دولت چین به عنوان بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده سنگ آهن و فولاد در راستای حمایت از ساخت و ساز یا مقابله با آلودگی زیست محیطی را می‌توان به عنوان یک تهدید قلمداد نمود  .

تحلیل تکنیکال ومعادن ( 10 اردیبهشت 1403 ) :
قیمت در کانال نزولی قرار گرفته و مادامی که سقف کانال رو فتح نکرده باشد بسمت prz الگوی بت حرکت خواهد کرد.

لینک تحلیل ما در آپارات :
https://aparat.com/v/dzj2u9w

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال ومهان

آپارات ما : Atran Trade

YouTube : Atran Trade

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا